Sfaturi de viata


Cat de satisfacuti suntem de viata noastra ? Ii intelegem indeajuns de bine pe ceilalti pentru a ne permite sa le dam sfaturi ? Iata numai cateva intrebari ce pot fi lamurite sau transformate in altele intrebari , si mai adanci , de povestea urmatoare ...

Un vas de croaziera a ancorat intr-o buna zi in micul port al unui sat mexican.Imediat dupa ce a coborat pe tarm , un turist american a fost impresionat de marimea si varietatea pestilor unui pescar mexican si l-a intrebat cat timp i-a luat pentru a-i prinde.
"Pai , nu mi-a trebuit multa vreme ", a raspuns mexicanul.
"Atunci , de ce nu ai pescuit mai multe ore , astfel incat sa ai o prada si mai bogata ?" , a exclamat americanul .
Pescarul i-a explicat ca pestele prins in acea zi era de ajuns pentru nevoile sale si ale familiei lui.
"Bine, si ce faci in tot restul timpului ?" , a insistat turistul.
"Ma trezesc tarziu , pescuiesc putin , ma joc cu copiii mei si , dupa pranz, imi fac siesta impreuna cu sotia mea.Seara , merg in sat pentru a-mi intalni prietenii , beau cateva pahare si cant la chitara acompaniat de amicii mei.Am o viata implinita si ..."
Nerabdator , americanul l-a intrerupt , "Am o diploma in finante la Harvard si cred ca stiu cum te pot ajuta ! Trebuie sa pescuiesti cat este ziua de lunga .In acest fel , vei putea vinde pestele care iti prisoseste si , cu veniturile obtinute , iti vei putea permite sa iti cumperi o ambarcatiune mai mare."
"Si dupa aceea ? " , s-a minunat mexicanul .
" Cu banii castigati in plus datorita ambarcatiunii mai mari , iti vei putea cumpara o a doua si apoi o a treia barca , pana cand vei detine o intreaga flotile de vase de pescuit.In loc sa vinzi direct pestele oamenilor de pe strada , vei avea posibilitatea de a-l livra direct unor fabrici sau , poate, iti vei face propria ta fabrica.In acest fel, vei avea sansa de a pleca din acest satuc , mutandu-te la Los Angeles, Mexico City sau chiar New York.Intr-unul dintre aceste mari orase vei avea sansa de a-ti extinde afacerile cu peste."
"Cat timp imi va fi necesar pentru a face toate astea ?" , a intrebat pescarul.
"Douazeci , poate douazecisicinci de ani ".
"Si dupa aceea ?"
"Dupa aceea ? Ei bine , prietene , dupa aceea lucrurile vor lua o turnura foarte interesanta ", a raspuns americanul , razand in hohote."Cand afacerea ta va ajunge sa fie cu adevarat mare , poti incepe sa cumperi si sa vinzi actiuni , castigand in acest fel astfel milioane de dolari."

"Chiar asa ? Milioane ? Si dupa aceea ?" , nu s-a putu impiedica sa intrebe mexicanul.
"Dupa aceea, vei putea , in fine, sa te retragi din afaceri , sa traiesti intr-un sat micut aproape de coasta , sa dormi dimineata pana tarziu , sa te joci cu copiii tai , sa prinzi cativa pesti, sa iti faci siesta de dupa amiaza alaturi de nevasta ta si sa iti petreci serile band si distrandu-te impreuna cu prietenii tai".



Copyright © diane.ro

Articole din acelasi domeniu in blogul Dianei:


De cate feluri este saracia ? - O poveste cu talc

Parabola lingurilor | O poveste cu talc

Tot ce ni se intampla este spre binele nostru | O poveste cu talc
Sfaturi de viata Sfaturi de viata Reviewed by Diana Popescu on august 22, 2011 Rating: 5

8 comentarii:

  1. Oare nu ne pierdem timpul inutil? Muncim ii neglijam pe cei dragi, ca sa obtinem timpul necesar pentru a-i nu-i mai neglija... ce ironic..

    RăspundețiȘtergere
  2. Are dreptate Zgubilici, eu lucrez de dimineata pana seara ca sa imi permit unele chestii cu cei apropiati (din punct de vedere material), dar totusi nu mai am timp sa fac nimic...

    RăspundețiȘtergere
  3. Asta asa si este. Cu totii alergam dupa bani si uitam sa ne distram, nu observam ce se intampla in jurul nostru pentru ca noi ne gandim la bani.

    RăspundețiȘtergere
  4. Niciodata nu o sa fi total satisfacut de viata pe care o ai, intotdeauna o sa iti lipseasca ceva chiar daca ai totul.

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie, una, nu imi trebuie palate si masini, am nevoie doar de cei dragi si de santate. Banii sunt un mijloc, nu un scop. Ii fac pentru a-i cheltui, nu pentru a-i economisi de pomana.

    RăspundețiȘtergere
  6. Oricate exemple si povesti cu talc vedem sau auzim, continuam sa nu invatam nimic, sa ne umplem vietile cu nimicuri si ne dam seama la sfarsit ca nu am acordat prea multa importanta lucrurilor care conteaza.

    RăspundețiȘtergere
  7. Partea proasta e ca bagam la cap pe moment. In viata ne lasam influientati de starea de moment, de resentimente, de starea vremii...etc. In acest vartez al vietii e greu sa iei decizia potrivita la timpul potrivit.

    RăspundețiȘtergere
  8. cu cit muncesti mai mult si cistigul creste,dar de tine depinde sa o faci cu daruire sufleteasca.Coasasul vesel are griul mai inalt si bogat caci e incarcat de iubire si alintat cu cintec.

    RăspundețiȘtergere

Un produs Blogger.